duminică, 8 martie 2009

Ziua MAMEI



Sirena salvarii sau a pompierilor ma trezi din nu stiu ce vis de 8 Martie. Privirea imi cazu pe aceeasi ferestra prospat vopsita, pe acelasi zid inalt peste care sta lipita o fasie de cer la fel de innorat. Mirosul freziilor umple binefacator incaperea. Atat. Din biblioteca se aud baladele pe care le tot ascult din zori: "Don't cry" - Guns'n Roses, "Stairway to Heaven" - Led Zeppelin ...
Dupa ce am mai facut un tur de camera, puctand ce si cum as mai putea face saptamana asta intru definitivarea lucrarilor de zugraveala, vopsire, amenajari interioare, m-am desprins de pat si am coborat mai aproape de pamant. Marta viziona un film pentru copii, savurand linistea pe care si ea si-o doreste de atatea ori. "Vezi ca ti-am pregatit ceva. Ai sa gasesti curand surpriza!"
Asa e. Dupa ce am aruncat o privire prin curte, convingandu-ma ca ar fi de iesit pe bulevard, daca..., am venit la calculator sa-mi mai verific mail-ul. Gata, s-a terminat ziua. Gata si cu felicitarile de "Ziua Internationala a Femeii". Am gasit, insa surpriza copilului: o poezie descoperita pe net in ton cu evenimentul:

De ziua ta

De ziua ta maicuta buna
Acum cand primii ghiocei au inflorit,
Ti-aduc in dar o binecuvantare
Si-un buchet de flori cu soare-nzapezit
.

Si sarutandu-te iti spun “Multi ani cu Domnul!”
Cum e urarea noastra din strabuni.
Si-as vrea sa stii ca-mi esti draga,
Cum nimenea nu-mi este-n lumea-ntreaga.

Mi-am amintit de surprizele pe care le faceam la randu-mi in copilarie. Mi-am amintit cat de fericita era mama la fiecare "tablou pictat si inramat special pentru ea", sau de cosurile cu flori la care lucram cate o saptamana impletind, lipind, etc., apoi de esarfele crosetate pe care tot de la ea invatasem sa le fac. Nu mai vorbesc de "alt fel de surprize": in vreme ce parintii ieseau la o plimbare sau la un restaurant, o mobilizam si pe sora-mea si organizam o "curatenie generala" menita a modifica ordinea lucrurilor in dulapuri, vitrine, biblioteca si de a umple casa cu flori. Una si mai grozava a fost intr-un an, cand am adunat si copiii vecinilor "de la etajul 4" si am pregatit un program artistic pentru mame. Si cum regizorul isi poate oferi si rolul principal, am incheiat cantarile si recitarile cu "o compozitie proprie - chitara + voce". Dupa lacrimile spectatoarelor, s-a tras concluzia ca a fost un real succes.
Marta mea, acum ma intorc la tine. Iti multumesc din suflet pentru poezia dedicata si astept nerabdatoare prima ta auditie la viola. Pot sa plang de pe-acum?!
Tot scriind uite ca se facu aproape noapte. Mai iesim din cusca azi, ca se termina ziua? Nu pentru sarbatorit 8 Martie, ci pentru o limpezire a creierului nitelus cam incarcat si pentru o relaxare a trupului cam multicel obosit dupa sfarsitul asta de saptamana. De intrat in vreun local public, nu incape vorba. Detest chefurile intre muieri care probabil ca au inceput deja la ora asta. Doresc sa inhalez aer curat, mult aer curat. Vineri, cand ma intorceam de la gara, bulevardul era plin de indragostiti. Ma gandesc ca poate e ceva molipsitor p-acolo. Plec!

2 comentarii:

Vilhelm man spunea...

LA MULTI ANI!

Roxana Creanga spunea...

Multumesc din suflet, Valy!