joi, 20 mai 2010

Viata la tara - ieri si azi - ITALIA


Toto Cutugno - Voglio andare a vivere in campagna








* * *








Beniamino Gigli - Se vuoi goder la vita

Un alt fel de "traducere"...

Daca vrei sa te bucuri de viata

O casuta la tara, cu gradina de legume si vie... Cine se naste acolo, acolo domneste, acolo prinde radacini - nu cauta si nu viseaza marele oras. Sunetul dulce al cimpoiului, vibrand cu putere in inima... Manunchiuri stralucitoare de grau, fac sa para orice coasta un curcubeu.
De vrei sa te bucuri de viata, vino, vino aici, la tara! E cu totul altceva: vezi lumea intreaga in lumini trandafirii, aerul are un deliciu pe care nu-l vei gasi nicicand in aerul orasului. Totul are o savoare rara: de la mirosul de fan cosit, la miresmele florilor.

Trezeste-te cu cantecul cocosului, priveste-ti chipul in oglinda fluxului!

Saruta-ti iubita, plimbandu-va calare pe magarus! Orice copil nascut aici e o floare rasarita pe culmea dealului, asa ca sarutati-va, pan' ce veti avea o duzina!! Oh, asta fericire!!!

Asadar, daca vrei sa te bucuri de viata, intoarce-te in satul tau, mult mai minunat decat orice oras!

La tara, intreaga suflare parca sopteste fara incetare un cantec de dragoste...


P.S.
1. N-am avut "tara" si de mica mi-am dorit. Candva gasisem una, pe care nu am avut voie s-o aleg si la care mi-a ramas o bucata de suflet. Am capatat cu cativa ani in urma "o tara de imprumut", unde, din pacate, anumite "constrangeri" nu lasa ca fericirea sa fie deplina. Nu am nici azi "o tara a mea", dar ma bucur de "tarile" altora in drumurile mele si voi ramane toata viata cu visul asta, care, prin cine stie ce minune s-ar putea implini candva.
DORUL si VISUL s-au nascut tocmai din gandurile de mai sus.
"Oh, Doamne, aia FERICIRE!!!"

2. Anunt: Ofer oras cu casa maricica plus "anexe" contra tara cu bordei mic si "anexe" :))

3. Nu va atacati ca e Italia si nu Romania! Peste tot in lumea asta viata simpla de la tara are acelasi farmec, aceeasi puritate, acelasi miros, ...

Niciun comentariu: